mandag 11. oktober 2010

Podcast

Jeg skal vel innrømme at jeg har ikke har vært den største brukeren av podcast, det er vel fordi jeg betrakter radio som noe man har bakgrunnen ikke noe som man i veldig dyp kosentrasjon lytter på. Men podcast fra NRK kan jo være en god ting, hvis man ikke liker all musikken innimellom, men man får all dialogen uten pauser, så hvis man liker prat men ikke musikk så er podcast en god ting. Hvis man finne podcast å følge så er jo NRK et bra sted å starte, her finner man jo de fleste radioprogrammene og noen utvalgte tv-programmer som podcast. Disse kan man velge å laste inn rss-leseren sin som f.eks google reader og høre på det på sin pc, eller man kan laste det ned til diverse mp3-spillere. Jeg for min del ser ikke poenget med å sitte foran en datamaskin å høre på podcast, da laster jeg heller ned dem til mobilen og hører på dem under reise. For mobiler finnes det egne programmer for podcast som kan laste ned automatisk f.eks om natten, særlig nyttig hvis har trådløst nettverk på mobilen, da koster det ikke så mye heller. Jeg har også vært innom et par bibliotek som også driver med podcast nemlig Sandefjord og Oppland. Begge har bokanbefalinger som podcast, det er vel en av de tingene bibliotekene kan bruke podcast til.
 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar